حمله کردن مخاطب نمایش خانواده اکران عمومی

حمله کردن: مخاطب نمایش خانواده اکران عمومی اخبار فرهنگی و هنری

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

چند شاخه بودن مجلس دهم حالا دارد کم کم خودش را نشان می دهد. در شرایطی که هنوز وظیفه پرسش اول از حسن روحانی از سوی نمایندگان مجلس مشخص نیست یکی دیگر از نمایندگا

سوال پشت پرسش

سوال پشت پرسش

عبارات مهم : اقتصادی

نمایندگان مجلس دومین پرسش از رییس جمهور را کلید زدند

سوال پشت پرسش

سوال پشت پرسش

چند شاخه بودن مجلس دهم حالا دارد کم کم خودش را نشان می دهد. در شرایطی که هنوز وظیفه پرسش اول از حسن روحانی از سوی نمایندگان مجلس مشخص نیست یکی دیگر از نمایندگان مجلس خبر می دهد که ۸۰ امضا هم جهت پرسش دوم از روحانی جمع آوری شده است هست. ۸۰ امضایی که هنوز هویت ارزش مشخص نیست ولی زیاد از عنوان دیگری نشان می دهد که مجلس دهم خط سیاسی مشخصی ندارد. نه اصولگراست و نه اصلاح طلب و نه حتی مستقل. همین هم می شود که پای پرسش اول از رییس جمهور را هم اصلاح طلبان امضا کرده بودند و هم اصولگرایان. توصیه جالب تر اینجاست که پرسش دوم از روحانی موضوعی شبیه به پرسش اول از او را دارد و بازهم مربوط به پرسشها اقتصادی است.

با استقرار مجلس دهم شاید بیش تر از هر کس دیگری، این حسن روحانی بود که از این روند نفس راحت کشید ولی حالا این نامشخص بودن قدرت سیاسی مجلس نشان می دهد که تا اندازه ای کار روحانی سخت تر از وقت مجلس نهم هم هست. آن وقت روحانی می دانست با یک مجلس تندرو مواجه است که از صفر تا صد او را قبول ندارند ولی روحانی حالا سردرگم هست. پرسش از رییس جمهور که روزگاری حتی مطرح کردن آن در مجلس هم گناهی نابخشودنی محسوب می شد و با تلاش های علی مطهری تابوی آن شکسته شد، حالا دو تا دوتا از روحانی پرسیده می شود و آن سوی میدان هم طرح استیضاح دو وزیر کابینه اش مطرح است و در جلسه علنی روز گذشته هم تقاضای استعفای یکی دیگر از نمایندگانش مطرح شده است است.

چند شاخه بودن مجلس دهم حالا دارد کم کم خودش را نشان می دهد. در شرایطی که هنوز وظیفه پرسش اول از حسن روحانی از سوی نمایندگان مجلس مشخص نیست یکی دیگر از نمایندگا

سوال دوم با ۸۰ امضا

خبر پرسش دوم را روز گذشته خبرگزاری مهر به نقل از اکبر ترکی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی یا همان نمایندگان منتقد روحانی داد و گفت: «حدود ۸۰ نماینده، پنج پرسش تازه را در قالب دومین طرح پرسش از رییس جمهور مطرح کرده اند.» او در باره اهم موارد پرسش تازه نمایندگان از رییس جمهور تاکید کرد: «محورهای این سوالات عبارت است از اقتصاد، قاچاق، معیشت مردم، بیکاری و زیاد کردن قیمت دلار.» موضوعاتی که این نماینده به عنوان مباحث طرح دوم پرسش از رییس جمهور مطرح کرده است موضوعاتی کلی و نامشخص هستند در حالیکه در ماده ۲۱۲ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی آمده است: «براساس اصل هشتاد و هشتم (۸۸) قانون اساسی، در صورتی که حداقل یک چهارم کل نمایندگان بخواهند راجع به یک یا چند وظیفه رییس جمهور پرسش کنند، باید پرسش یا سوالات خود را به طور صریح و روشن و مختصر همگی امضا و به رییس مجلس تسلیم نمایند.»

موضوعات طرح دوم پرسش از رییس جمهور آنچنان روشن و مشخص نیست و به نظر می رسد که راه طولانی جهت اعلام وصول و مطرح شدن در مجلس داشته باشد. پرسش اول از رییس جمهور که حالا در مرحله کمیسیون مانده است هنوز هم آینده نامشخصی دارد و چندین ماه طول کشید تا اینکه علی لاریجانی رضایت داد این پرسش در کمیسیون تخصصی مطرح شود ولی حالا طرح پرسش دومی درست شبیه به قبلی مطرح شده است است و در همین مرحله اول مشخص است که آخر مشخصی نخواهد داشت.

سرنوشت نامعلوم پرسش اول

سوال پشت پرسش

خبرگزاری مهر که از جمله خبرگزاری های منتقد دولت است روز گذشته به آینده طرح پرسش اول از رییس جمهور هم پرداخته و خبرداده است: «روز دوشنبه امضاکنندگان طرح پرسش از رییس جمهور در کمیسیون تلفیق جمع شدند و در خصوص پاسخ های نمایندگان خاص رییس جمهور مشورت کردند. اکثریت نمایندگان موافق بودند که پاسخ های نمایندگان خاص رییس جمهور قانع کننده نبوده است و بر پرسش از رییس جمهور اصرار دارند.» از سوی دیگر علی وقفچی، نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: «تعدادی از نمایندگان امضای خود را از طرح پرسش از رییس جمهور بعد گرفته و تعدادی از نمایندگان نیز مجددا این طرح را امضا کردند.»

طراح نخستین پرسش از رییس جمهور در باره موسسات مالی و اعتباری تاکید کرد: «به نظر می رسد سوال کنندگان از رییس جمهور از پاسخ های نمایندگان خاص روحانی قانع نشدند و این پرسش در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.» از سوی دیگر، حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس جمهور نظر دیگری در مورد طرح پرسش از رییس جمهور دارد و در جمع خبرنگاران گفت: «جلسه بسیار مفصلی در کمیسیون اقتصادی با نمایندگان برگزار کردیم سوالاتی که داشتند را مطرح کردند. عنوان سوالات اقتصادی بود و مردها کرباسیان، نهاوندیان و سیف هم توضیحاتی را دادند.» به گزارش ایلنا، او ادامه داد: «چیزی که مهم است ماده ۲۱۲ آیین نامه داخلی مجلس است که بر اساس آن رییس کمیسیون اقتصادی گزارشی را تهیه می کند و خدمت رییس مجلس می دهد.»

چند شاخه بودن مجلس دهم حالا دارد کم کم خودش را نشان می دهد. در شرایطی که هنوز وظیفه پرسش اول از حسن روحانی از سوی نمایندگان مجلس مشخص نیست یکی دیگر از نمایندگا

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس تا اینجای کار نظرشان را اعلام نکرده اند که از توضیحات نمایندگان رییس جمهور در کمیسیون قانع شده است اند یا خیر ولی با وجود همه تلاشی که مخالفان روحانی جهت قانع نشده نشان دادن اعضای کمیسیون اقتصادی کرده اند بازهم بعید به نظر می رسد که طرح پرسش از رییس جمهور به صحن علنی برسد. راه کمیسیون اقتصادی تا صحن علنی این بار طولانی تر از سایر مواقع خواهد بود چراکه نباید روابط بسیار حسنه روسای جمهور و مجلس از یک سو و پایگاه رای خاص روحانی در میان نمایندگان مجلس را نادیده گرفت. با این حال شاید هم اسفندماه روحانی شبیه اسفندماه محمود احمدی نژاد شود او جهت پاسخگویی در این ماه روانه صحن علنی شود. باید دید که چنین اشتراکی در آینده روحانی و احمدی نژاد دیده شده است است یا خیر؟

مهشید ستوده/وقایع اتفاقیه

سوال پشت پرسش

واژه های کلیدی: اقتصادی | کمیسیون | روز گذشته | حسن روحانی | رییس جمهور | نمایندگان مجلس | اخبار سیاسی و اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار