حمله کردن مخاطب نمایش خانواده اکران عمومی

حمله کردن: مخاطب نمایش خانواده اکران عمومی اخبار فرهنگی و هنری

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی بازداشت عده‌ای در رابطه با واردات غیرمجاز تلفن همراه/ منتظر گزارش وزارت صنعت

معاون اول مدیر قوه قضائیه گفت: در رابطه با واردات غیرمجاز گوشی افرادی بازداشت هستند بعضی شرکت‌ها پلمپ شده است و اسنادی که به دست آمده نشانگر چند تخلف بزرگ است ک

بازداشت عده‌ای در رابطه با واردات غیرمجاز تلفن همراه/ منتظر گزارش وزارت صنعت

اژه ای : بازداشت عده ای در رابطه با واردات غیرمجاز تلفن همراه/ منتظر گزارش وزارت صنعت راجع به واردات ماشین هستیم

عبارات مهم : مرکزی

معاون اول مدیر قوه قضائیه گفت: در رابطه با واردات غیرمجاز گوشی افرادی بازداشت هستند بعضی شرکت ها پلمپ شده است و اسنادی که به دست آمده نشانگر چند تخلف بزرگ است که امیدواریم اطلاعات بیشتری را در آینده بدهیم.

به گزارش ایلنا، محسنی اژه ای معاون اول مدیر قوه قضائیه در نشست خبری خود ضمن گرامی داشت دهه کرامت گفت: از جمله موضوعاتی که این روزها داریم بحث تخلفات ارز در زمینه سکه و واردات بعضی کالاها از جمله گوشی و ورود بعضی خودروها به صورت متخلفانه و غیرقانونی است.

وی با بیان اینکه مردم عزیز به حق انتظار دارند در این شرایط با مفسدان اقتصادی و متخلفان به شدت و به صورت براق برخورد شود، گفت: مردم انتظار دارند قوه قضائیه سریعتر و قاطع تر از گذشته برخورد کند مدیر قوه دستور داد به دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران که چند شعبه و بازپرس خاص جهت عنوان ماشین و ارز و سکه و ورود کالاهای غیرمجاز تخصیص داده شده است دهید. به مدیر دادگستری پایتخت کشور عزیزمان ایران هم دستور داد به محض آماده شدن پروندهها از دادسرا بدون فوت وقت قضات شجاع و آشنا به پرسشها ارزی و ثبت سفارش را اگر مورد نیاز است توجیه مضاعف کرده و پروندهها را با سرعت و خارج نوبت پیگیری کنند.

بازداشت عده‌ای در رابطه با واردات غیرمجاز تلفن همراه/ منتظر گزارش وزارت صنعت

اژه ای گفت: در هر موضوعی بازپرس خاص در نظر گرفته شده است هست. پرونده خاص تشکیل داده اند و کمک هایی فرستاده اند و قرار شده است دادستان کل پایتخت کشور عزیزمان ایران نظارت و کمک بیشتری کند. ایشان از دستگاه های ذیربط از جمله وزارت صمت و دستگاه های مرتبط درخواست کردند هرچه سریع تر اطلاعات به دادسراها داده شود.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی هم مشغول است و امیدواریم به زودی بعضی پرونده های متخلفین آماده صدور حکم شود و مرحله به مرحله تا جایی که قانون اجازه می دهد، مردم را در جریان قرار دهیم.

معاون اول مدیر قوه قضائیه گفت: در رابطه با واردات غیرمجاز گوشی افرادی بازداشت هستند بعضی شرکت‌ها پلمپ شده است و اسنادی که به دست آمده نشانگر چند تخلف بزرگ است ک

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه رهبری تاکید کردند و خود شما رسانه ها تاکید داشتید که قوه قضائیه از لحاظ رسانه تقویت شود، گفت: مرکز رسانه چهار پنج کارگروه تشکیل داده و هر کارگروه از افراد خبره به پرسشها رسانه و پرسشها تخصصی مباحث رسانه ای کمک گرفته و امیدواریم در آینده تحول خوبی ایجاد شود.

وی در خصوص مساله ماشین و واردات بعضی ماشین های لوکس به صورت غیرقانونی یا با تخلف گفت: نخستین نهادی که وارد شد شرکت بازرسی کل کشور بود. ابتدا بعضی مسئولان دولتی منکر بودند که چنین چیزی نیست ولی خب بعد از تحقیقات و ورود مدیر جمهور مشخص شد و امروز دولت اذعان دارد از ناحیه بعضی مسئولان دولتی و غیردولتی در زمینه واردات خودروهای لوکس تخلف و اقدام غیرقانونی صورت گرفته است و خسارتی که در مساله تقاضا و زیاد کردن قیمت ها داشته در گزارش اطلاع رسانی دولت هم منتشر و اشاره شده است است و ما منتظر هستیم تا این لحظه از ناحیه وزارت صمت یا نهاد ریاست جمهوری چیزی رسما به قوه قضائیه منعکس نشده هست. همانطور که مدیر جمهور از وزارت صمت و معاونت حقوقی درخواست کردند این مساله جهت مردم براق سازی شود باید این گزارش را بفرستند تا ما با اطلاعات خودمان مقایسه کنیم.

اژه ای راجع به مساله ورود گوشی گفت: اقداماتی شده است ۳۰ و چند شرکتی که ارز به آنها تخصیص داده شده است بود، جهت واردات گوشی اقدام کردند افرادی بازداشت هستند بعضی شرکت ها پلمپ شده است و اسنادی که به دست آمده نشانگر چند تخلف بزرگ است که امیدواریم اطلاعات بیشتری را در آینده بدهیم.

بازداشت عده‌ای در رابطه با واردات غیرمجاز تلفن همراه/ منتظر گزارش وزارت صنعت

وی راجع به مساله ارز گفت: ما پرسشها خاص دیگری داریم یک عنوان این است که از طرف بانک مرکزی و وزارت صنعت و معدن یا دستگاهی که باید این ارز را تخصیص داده شده است می داد به بعضی کالاهای غیر مهم این ارز تخصیص داده شده است هست. در این شرایط ما باید از ذخیره ارزی صیانت کنیم. باید دقت کنیم چه کالایی را می خواهند وارد کنند و چه مقدار نیاز هست. یکی از مباحث مورد توجه قوه این است که این ارز تخصیص داده شده است آیا به کالاهایی تخصیص داده شده است که غیرضرور است آیا با سیاستهای دولت هماهنگ بوده و آیا چنین غفلتی صورت گرفته است؟ این نیاز به جامع نگری دارد .

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: مساله بعدی این است که کسانی که از سوی شرکت ها و شخصیت های حقوقی ثبت سفارش کردند نسبت به تقاضایشان ارز گرفتند و در خصوص موضوعی که درخواست کردند هیچ سابقه فعالیتی نداشتند یا عنوان فعالیت شرکت ارزش این نبوده هست. دو شرکت وجود دارد که دو برادر هستند ۲۰ و چند میلیون یورو را جهت وارد کردن کاغذ گرفته اند در حالی که عنوان فعالیت ارزش این مساله نیست یا مواردی از این قبیل. شرکت های تازه تاسیس یا قدیمی ارزی جهت کالایی درخواست ارز کرده اند که سابقه اش را نداشتند.

معاون اول مدیر قوه قضائیه گفت: در رابطه با واردات غیرمجاز گوشی افرادی بازداشت هستند بعضی شرکت‌ها پلمپ شده است و اسنادی که به دست آمده نشانگر چند تخلف بزرگ است ک

وی افزود: عنوان مهم تر اینکه در سال ۹۱ و ۹۲ هم این پرسشها را داشتیم و الان تکرار شده است و قابل بررسی هست. افرادی در بازار که صراف هم نیستند کارشان این بوده که در خرید و فروش عمده ارز دخالت داشته باشند. به عنوان نمونه به صورت گسترده سکه خرید و فروش می کردند در مورد بعضی از این ها براساس تحقیقات میدانی ملاحظه شد که تلاطمی در بازار ارز به وجود آمده و از ماه های نهایی سال گذشته، به افرادی برخوردند که در بازار صرافی ندارند ولی مبالغ سنگینی را در طول شبانه روز و هفتگی خرید و فروش دارند و در ورود و خروج ارز و سکه نقش دارند.

اژه ای گفت: بعضی از اینها با حکم قضایی دستگیر شدند اینها مدعی اند با هماهنگی بانک مرکزی کار کردند. اینکه این مساله چقدر مورد تایید است و اینکه بر فرض اگر مورد تایید یکی دو نفر در بانک مرکزی بوده آیا سیاست بانک این بوده و به میزانی که ارز دریافت کردند در بازار عرضه کردند یا خیر و اینکه آیا به بانک مرکزی عرضه کردند یا خیر و آیا دولت این سیاست را قبول داشته یا خیر قابل بررسی است.

بازداشت عده‌ای در رابطه با واردات غیرمجاز تلفن همراه/ منتظر گزارش وزارت صنعت

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: در سال ۹۱ این مورد پیش آمد که افرادی دستگیر شدند یک فردی الان دستگیر شده است و نیروی انتظامی گفته دو تن سکه داشته هست. این همان فردی است که قبلا هم دستگیر شده است بود. آن وقت حکم او صادر شده است بود. نام او حمید مظلومین و پسرش محمدرضا مظلومین هست. همان موقع که دستگیر شدند در خرید و فروش عمده ارز و سکه نقش داشتند و بانک مرکزی و بعضی وزارت منزل ها به صورت کتبی به دادسرا اعلام کردند این ها با هماهنگی ما بوده و نماینده بانک مرکزی آن وقت در دادگاه حاضر شد و گفت این ها با ما هماهنگ بودند. آن وقت دادسرا کیفرخواست زد رفت دادگاه و هنگامی که این افراد رسما گفتند اینها با اذن و هماهنگی ما بوده در واقع اینها جرمی مرتکب نشده اند.

وی افزود: یکی از بحث ها این است که الان آیا این مساله مورد تایید بانک مرکزی است یا نه؟ بعضی افراد بانک مرکزی تقاضا کردند و گفتند بعضی افراد با ما بودند و آنها را آزاد کنید. البته فرد دیگری بود که در طول مدت کوتاه بیش از ۳ مورد و در هر مورد بیش از ۴ تا ۷ میلیون دلار گرفته و توزیع کرده بود. یکی از پرسشها امروز این است.

اژه ای گفت: زمانی از طرف نیروی انتظامی خواهش کردیم بدون هماهنگی قوه قضاییه مصاحبه نکنید چون جوری مطلب ادا شد که شنونده اینجور می فهمید که انگار دو تن سکه از این آقا گرفته اند، نه. از ایشان هیچ سکه ای گرفته نشده اسناد و مدارک از خودش و فرزندش و بعضی نزدیکانش نشان می دهد حتی بیش از دو تن سکه خرید و فروش کردند ولی سکه ای از این ها کشف نشده است.

وی ادامه داد: در ارتباط با یکی از افرادی که تا روز دستگیری به گفته خودش ۳۶ مورد هر دفعه بین ۴ تا ۷ میلیون دلار گرفته، یکی از افراد بانک مرکزی گفته که این امر با هماهنگی ما بوده هست. از این فرد دو تن سکه گرفته نشده ولی اسناد و مدارکی که بدست آمده مشخص شده، این فرد و پسرش بیش از دو تن خرید و فروش کرده اند. در این پرونده پدر بازداشت و پسر آزاد است.

اژه ای در خصوص مستند بیراهه گفت: خیلی به این مستند پرداختند که عمدتا خارج از کشور و ضدانقلاب بودند. متاسفم که بعضی ها پرسشها را یک سویه نگاه می کنند. اگر افراد متعقد به انقلاب و شهدا نیستند بعد غیرت ارزش کجا رفته؟ آیا خود را نیمه برهنه می کنند و یا برهنه می شوند و عفت عمومی را لکه دار می کنند؟ معلوم است این جرم است.

وی ادامه داد: بله زمانی است فرد در پیج خود که رمز دارد این را منتشر می کند ولی هنگامی که که صفحه طرف باز هست، مانند فضای واقعی هست. اگر فرد با این وضع بیاید در خیابان تاب نمی آورید. هرکسی که کوتاهی کرده از دولت و مسئولان باید پاسخ گوب پیشگاه خداوند باشد. باید بگویم این فرد یک شب هم بازداشت نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه عنوان کرد: من خودم این مستند را ندیده ام ولی کسانی که آن را دیده اند می گویند نه صورت این زن مشخص است نه از صدایش مشخص است چه کسی بوده البته شاید کسانی که در اینستاگرام می بینند بشناسند.

وی با بیان اینکه بعضی افراد هستند که از خارج از کشور پول می گیرند که هنجارشکنی کنند، گفت: اگر چنانچه صدا و سیما با نیروی انتظامی آمده جهت جلوگیری از آسیب های آینده کاری کرده است که حتی صورت و صدای طرف مشخص نیست آیا این گونه برخورد می شود؟ فرد بازداشت شده است و نیروی انتظامی جهت پیشگیری مستندی بسازد ، اینجا قاضی می گوید گزارشی تهیه کنید و در مرکز قوه قضائیه این مستند را تهیه کنید که در این قضیه خودشان اقدام کردند از مرکز قوه قضائیه هم استفاده نکردند و به قاضی هم گزارش ندادند. اگر صورت و مشخصات فرد مشخص شود بله کار نادرست صورت گرفته است.

معاون اول قوه قضاییه در خصوص پرونده ریخته گران گفت: حکم پرونده جهت بعضی از افراد صادر شده است است که بعضی از افراد حکم ارزش ۱۵ سال و بعضی ها کم تر است.

اژه ای راجع به پرداخت معوقات بانکی گفت: بعضی معوقات پرداخته شده است است و بانک ها به خاطر داشته باشند بدهی خود را پرداخت کنند تا جهت مردم گرفتاری درست نکنند.

وی در خصوص لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت گفت: این لایحه باید از طرف قوه قضائیه برود تا در شورای نگهبان و مجلس به مسئله بر نخورد . این لایحه از دولت به قوه قضائیه رفته هست. البته در بعضی موارد مجازات بازدارنده مانند حبس آینده نگری شده است است که بسیار در نظر گرفته شده است است که با حبس زدایی منافات دارد. اگر سرپرست خانواده به حبس برود شاید جنبه بازدارندگی داشته باشد ولی پرسشها دیگری به وجود می آورد.

واژه های کلیدی: مرکزی | واردات | بازداشت | قوه قضائیه | اخبار سیاسی و اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار